utorok 12. decembra 2017

Prírodné čistiace prostriedky na riad, tablety do umývačky, dezinfekčný čistič | Sonett, Planet Pure

Blogmas 2017 ✳ Deň 12.


Ten čas ale beží! Sme v polovici Blogmas :) a dnešný článok bude o niečom, čo som na blogu, Facebooku ani Instagrame ešte nerozoberala. Bezpečné čistiace prostriedky, ktoré používam v kuchyni. O tom bude dnes reč :).


Skúšam a testujem aj iné čističe do domácnosti a pracie prostriedky, avšak fľaštičky v kuchyni bolo to prvé, čo som chcela vymeniť. Predsa len, všetka tá konvenčná chémia prichádza do priameho alebo sprostredkovaného kontaktu s jedlom.


Gél na riad si na pokožku rúk dávame takmer denne, aj keď vlastníte umývačku riadu. Však to asi poznáte :). Moje prvé skúsenosti boli s nejakou eko značkou z DM, potom tuším Ecover, na obrázku (malá biela plastová fľaška) vidíte Planet Purečistiaci gél na riad s citrónom a šalviou. Je to však už len obal :). Do vnútra som si preliala citrónový gél na riad od Sonett. Ktorý z nich bol najlepší? Ťažko povedať, zdali sa mi viac-menej rovnaké. Každý jeden sľubuje ľahké odstránenie mastnoty či pripálených zvyškov, no taký optimista nebuďte :). Pravda je, že s nimi umývam aj elektrický sporák, netreba na to žiaden špeciálny chemický odmasťovač. Treba len trochu trpezlivosti, nechať tento prírodný čistič rozpustiť. No a použiť ho samozrejme trošku viac. Žiadna jedna kvapka „Jari“ ako v reklame. Ale tak vieme dobre, aké chemické bomby konvenčné čističe obsahujú.

Čo sa týka zloženia gélu na riad rakúskeho Planet Pure, jeho základom sú mydlové orechy, ktoré sa bežne používajú aj v prírodných pracích prostriedkoch, alebo na pranie samotné ako také. Dokonca nedávno ich naša slovenská Dulcia zakomponovala do ich novinky, Čistiaceho gélu na tvár, na báze týchto orechov. Táto ingrediencia ma v kozmetike, a ešte k tomu na tvár teda poriadne prekvapila, ale zatiaľ som ho neskúšala, tak nemôžem nič vravieť :). Gél na riad ďalej obsahuje ešte extrakt z čajovníka čínskeho a esenciálne oleje z citróna a šalvie. Samé dobré veci :).

Sonett naopak použil ako základ gélu deriváty kokosového oleja a cukrové tenzidy. Potom je tam ešte máme alkohol a citrónový esenciálny olej.


Do umývačky riadu som si pomerne nedávno kúpila tablety, rovnako od značky Sonett. Bola som veľmi zvedavá ako budú fungovať. Spokojná som tak na 70%. Extra mastné hrnce, panvice, či zaschnuté plechy dokonale neumyje, vždy tam moje prísne oko nájde nejaké neumyté pozostatky :), ale s klasickým „obedovým“ riadom si tablety poradia pekne.


A teraz moja najobľúbenejšia zbraň v kuchyni, :) dezinfekčný čistič! Linka, pracovné dosky, umývadlo a okolie, vnútro chladničky, atď. Stačí nastriekať na povrchy, nechať minútku – dve pôsobiť a zotrieť suchou handričkou alebo opláchnuť ešte vodou. Účinkuje proti baktériám (Salmonella, Pseudomonas, Staphylococcus, Coli Bacteria) či plesniam. Obsahuje čistý rastlinný alkohol, prírodné esenciálne oleje a vitalizovanú vodu. A prenádherne vonia! Celú kuchyňu zahalí do upokojujúcej levanduľovej vône so štipkou šalvie. Odporúčam aj na dezinfekciu kúpeľne a toalety.

Od produktov Sonett kupujem už iba náhradné náplne, ktoré sa naozaj oplatia. Gél na riad s dávkovačom, 300 ml vyjde na cca 2,50 Eur a litrová náplň stojí iba cca 3,80 Eur. Dezinfekčný čistič vo verzii 0,5 litra s rozprašovačom stojí okolo 7 Eur, kým jeho litrová náplň 10 Eur.

Používate doma tiež nejaké ekologické čistiace prostriedky?

✳✳✳

Mohlo by vás zaujímať:
Stupeň škodlivosti konvenčnej kozmetiky | Databáza EWG Skin Deep
Prírodné tuhé šampóny a moja skúsenosť | Navia, Ponio, Musk
Pravý prírodný mandľový krém | Weleda

2 komentáre:

  1. Ja som raz mala na riad ale nemala som nervy na to popravde..umyva nim obcas misky pre zvieratka.mina sa pomerne velmi rychlo 😂kedze to skoro nepeni,takze za mna skor nie.ale ta kolko ludi tolko..D*

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Tak aspoň zvieratká to majú umyté na "bio" štýl :). Úplne rozumiem, ak si s týmito prostriedkamu nestotožnila. Ako som písala, treba na to trošku trpezlivosti a toho prírodného produktu sa minie viac, ako len jedna kvapka na 6 tanierov. Ja pozerám na tú ekologickú stránku a šetrnosť prostriedkov k našej pokožke a zdraviu :).

    OdpovedaťOdstrániť

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...