piatok 20. marca 2015

Alterra | Bio BB krém 6v1

Alterra asi viacerým nič nehovorí, pretože ide o vlastnú prírodnú značku nemeckej siete drogérií Rossmann. Expandovali už dávno vo veľkom do Česka, Poľska, dokonca Maďarska, no k nám stále akosi nestihli doraziť. Celý jej koncept nápadne pripomína DM-kovskú Naturkosmetik Alverde. Asi sa "trošku" inšpirovali :) a je neuveriteľné, že je ešte lacnejšia! BB mi kúpila sestra v Česku, v nejakej super zľave dokonca 70 CZK? To už som sa trošku začala obávať, že cena bude reflektovať kvalitu... Pravda je, že mi na neho padá prach už vyše roka, ale po prvotnom zatratení, som sa odhodlala skúsiť to s ním opäť.



Ingrediencie
Zoznam sa môže zdať niekomu dlhý, ale je ale asi tak o tretinu kratší ako v prípade svetovo najobľúbenejších BB, CC krémov s prímesou silikónov na vyhladenie pleti, syntetických konzervantov a pod. To, čo predáva Alterra je v podstate bio (a vegánsky) krém s minerálnymi farbiacimi pigmentami na prírodnej báze. Je to až veľmi OK, a chybičkou je, že je to taký mastnejší krém. Za to môže sójový olej, olivový olej, slnečnicový olej, bambucké maslo, čo je silné zastúpenie na popredných miestach. Kto má mastnú pleť, radšej ruky preč :-). Okrem toho tam je množstvo ďalších hydratujúcich látok, vitamíny E, C a antioxidanty. Konzervanty reprezentuje alkohol, ktorý obsadzuje slušné 5.miesto v zložení a potom benzyl benzoate a benzyl alcohol. Tieto by však mali byť získané na prírodnej báze.


Účinok na pleti vs. sľubovaný efekt
Psychicky som bola pripravená na čokoľvek, keďže mi pred očami svietil alkohol a tá bohatá zmes olejov. Už pri nanášaní som mala prvé problémy - kĺzalo to ako na ľade. A robí šmuhy. Neoplatí sa nijako ho vrstviť a snažiť urobiť lepšie prechody, lebo tie mazance sú ešte výraznejšie. Po pár minútach od aplikácie bola výsledkom ešte mastnejšia, lesknúca pleť s viditeľnými mapami. Uf. Ja som ho predsa len do koša nevyhodila. Teraz, keď si fandím, že mám normálnejšiu pleť, dala som mu druhú šancu. Tu je zopár fígľov ako na vec: najdôležitejšie je pred aplikáciou mať pleť obrúsenú pílingom a v prípade ozaj suchej pleti namazať obľúbeným krémom. Viem, tu sa už stráca pojem a význam BB zázraku, pretože on je ten vynález pre lenivé ženy, aby nemuseli používať krém plus mejkap. Každopádne, ďalej odporúčam nanášať ho štetcom, nevrstviť, pracovať s ním rýchlo a zapracovať do pokožky aj vklepávaním. Po pár hodinách sa už predsa objavil mastný odlesk pleti. Čo sa týka krytia, je mierne až slabé. Hoci je dostupný v iba 2 odtieňoch, a ten tmavší vyzera fakt desivo tmavo :), sadol perfektne, lebo sa rozotrie do stratena a farbí len jemne.


PLUSY:MÍNUSY:
- prírodné zloženie- dostupnosť v drogériách v CZ
- cena- vysoký obsah olejov, nevhodný pre mastnú pleť
- prirodzené jemné tónovanie- pri nedôkladnej aplikácii viditeľné mapy
- vysoký obsah olejov, vhodný pre suchú pleť

To 6v1 čo svieti na obale, by malo znamenať efekt:
- matujúci: určite nie, skôr naopak;
- hydratačný: áno, obsahuje hydratačné látky v slušnom pomere;
- tonizujúci: nezaznamenala som adstrigentný účinok;
- UV ochrana: mala by byť SPF10, obsahuje titanium dioxide;
- vyhladzujúci: nemôžem posúdiť, nepoužívala som ho dlhodobo;
- kryje vrásky: nemôžem posúdiť;

2 komentáre:

  1. Zrovna nedávno jsem o něm přemýšlela, ale asi to nebude nic pro můj mastnější čumák. Dík za ušetřené kačky

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Veru, na mastnú pleť by som ho v žiadnom prípade neodporúčala. Ako vidno aj v zložení, je tam tých olejčekov až príliš.

      Odstrániť

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...