pondelok 16. februára 2015

Alverde | Pleťové tonikum Heilerde

Pleťové tonikum síce nie je pleťová voda, ale aj tak mi nedalo nenapísať po recenzii na pleťovú vodu Alverde aj o ich prírodnom toniku. U nás sa často prekladá aj tonikum ako pleťová voda, ale to nie je celkom správne. Úloha tonika totiž nastáva po vyčistení pleti a jeho funkcia je tzv. adstringentná, čo znamená stiahnutie pórov, regulácia mastnoty, pH pokožky. Výborný vynález nielen pre mastnú pleť.


Aj keď po nemecky trošku rozumiem, vygúglila som si to "Heilerde" na obale :-). Znamená Healing Earth, teda liečivá zem. Po rozbore jednotlivých zložiek (tabuľka nižšie) ich vidieť aj konkrétnejšie - kaolín, íl a spraš. Všetky majú absorpčné, abrazívne a spomínané adstringentné vlastnosti. Okrem toho obsahuje extrakt z rastlinky-trvalky menom ploštičník hroznatý, čo je tuším český preklad. Každopádne má protizápalové účinky. Extrakty prírodných cukrov, konkrétne javorový a cukrová trstina, pomáhajú tonizovať. No a výťažky z čučoriedok, pomarančov a citrónov by som tu tiež nečakala! Sa nám to mení na bahenno-ovocné tonikum :-). Liečivé bahno vo vode vytvára kalnú konzistenciu a sedimenty ako trošku vidno sa po chvíľke usadzujú na dne. Takže netreba zabudnúť pred použitím poriadne pretrepať!


Na prvý nádych vonia veľmi príjemne, ale už po chvíľke prerazí alkohol. Večná škoda, že v Ingredients vždy vidíme len poradie, čoho obsahuje výrobok najviac až po najmenej, a nie aj presný percentuálny podiel. Používala som ho dvojako. V prvom rade večer, po vyčistení pleti. Pretrepať, naniesť na vatový tampón a pritláčať k pleti. Na záver som tvár opláchla vodou. Neprišlo mi vhodné nespláchnuť všetok ten dobrý "sajrajt so sedimentmi" :-). A po druhé, skúsila som ho aplikovať tesne pred mejkapom každé ráno, a mám pocit, že tu si tonikum plní sľuby. Uzavrie a vyhladí pleť, a tá tak so všetkým mejkapovým a iným nánosom vydrží dlhšie fresh a bez lesku.

1 komentár:

  1. Z tohto radu mám fluid a je to hotový zázrak, nanášam ho večer pred spaním a mám pocit, že nové vyrážky mi už skrátka nepribúdajú, stav akné nielen udržiava, ale ho aj radikálne zlepšuje a to pritom nestojí takmer nič, kúpila som si ho na odporúčania blogeriek a veru neľutujem.
    Bianka

    OdpovedaťOdstrániť

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...